Overraskende tips til færdigretter

Overraskende tips til færdigretter

Singlemad: Vælg de sunde færdigretterIkke alle færdigretter er lige så dårlige som deres rygte.

 

Så er du en af de mange – mig selv inklusive – der ikke altid gider lave mad, når du “bare” skal spise sammen med dig selv, får du her tips fra Slankedoktor.dk til at vælge de sundeste færdigretter.

 

1. Supper

Køb frosne supper med max 5 g fedt pr. 100 g, og gør dem endnu sundere ved selv at tilsætte grøntsager og en rest magert kød. Du kan også spise pulversupper, men undgå at bruge fløde.

 

[adrotate block=”1″]

 

2. Fedtindhold

Generelt mener slankedoktor.dk, at så længe du holder dig på et fedtindhold på maks. 5 g pr. 100 g og spæder op med grøntsager ved siden af, kan du både spise forårsruller, boller i karry, dansk bøf mm. Dog ved frikadeller maks. 10 g fedt pr. 100 g.

 

3. Købepizza

Der er jo nærmest ikke noget nemmere end at købe en frossen pizza og sætte den i ovnen og proppe den i munden foran fjerneren, og faktisk er det også fint, så længe den maks. har 5 g fedt pr. 100 g, og du maks. spiser 250 g af den. Og spiser ekstra grøntsager til.

 

4. Grøntsagerne

Når du skal have ekstra grøntsager til dine færdigretter, behøver det ikke tage lang tid. Kog et par buketter broccoli eller blomkål i en gryde eller i mikroovnen eller riv en god porton gulerødder.

 

Læs mere om, hvordan du kan spise færdigretter uden at være usund på slankedoktor.dk her.

 

Læs også: Singlemad: Sådan laver du en god madplan

Læs også: Singlemad: Her er de 10 bedste single-retter

 

Share this:

About the Author

Pia LoulouIndehaver og stifter af SingleSpot.dk og forfatter til bogen "Den dag jeg stoppede med at græde over mænd" samt medforfatter til bogen "Elsker mig for evigt - 12 hemmeligheder til et lykkeligt liv som single" Single gennem ca. 10 år.

View all posts by Pia Loulou